UCZNIOWIE KLAS SIÓDMYCH

KLUB AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ


Od listopada 2021r. rozpoczęły się zajęcia kółka artystycznego, których celem było  wspomaganie uczniów w ich całościowym rozwoju (intelektualnym, estetycznym, emocjonalnym, uczuciowym i manualnym) poprzez działalność twórczą.
Pracowano także nad rozwijaniem artystycznych zainteresowań uczniów poprzez interpretację tekstu poetyckiego i dramatycznego, utrwalano znajomość obowiązkowych lektur stosując metodę dramy oraz przygotowywano uczniów do konkursów recytatorskich. Opiekunem kółka była p. Agnieszka Grzesiecka.

              Jednym z pierwszych działań było zaprojektowanie logo klubu
i wykonanie jego najciekawszej wersji w formie plakatu.

        W zakresie komunikacji niewerbalnej  uczniowie wykonywali ćwiczenia dramowe kształcące ekspresję i dynamikę ruchu, mimikę twarzy oraz poznali rolę gestów i przekład słowa w gesty.

         Nabyte umiejętności prezentowali  na zajęciach podczas scenek dramowych przygotowanych lub improwizowanych, recytacji wierszy lub etiud pantomimicznych.

        Następnie uczniowie pracowali nad interpretacją tekstów dramatycznych-  opracowywali scenariusze i odgrywali fragmenty  tekstów z kanonu lektur obowiązujących w klasie 7. Przedstawiono na zajęciach utwory: „Dziady cz. II (w całości), „Balladynę”.

           W związku z przygotowywaniem się do udziału w konkursach recytatorskich na zajęciach pracowano także nad analizą i interpretacją tekstu poetyckiego. Uczniowie poznali życie i twórczość. K. K. Baczyńskiego w oparciu o film „Baczyński”, dzięki któremu łatwiej było im zrozumieć i zinterpretować  utwory tego poety.
Zainteresowanie poezją poety wynikało z tematyki gminnego „VIII Jesiennego Konkursu Recytatorskiego”. Efektem tych działań był sukces uczniów, którzy wzięli w nim udział: Bartosz Dyrda– zdobył tytuł Mistrza Recytacji, a Paulina Szulczyńska została wyróżniona.

        W II semestrze uczniowie poznali wybitną poetkę współczesną-  Wisławę Szymborską.

Na zajęciach czytano i analizowano jej twórczość, oglądano filmy związane z życiem i zainteresowaniami poetki; tworzono własne wiersze z innych utworów Szymborskiej (tzw. Lepieje); słuchano poezji śpiewanej jej utworów.

       Efektem tego był udział uczniów i recytacja poezji W. Szymborskiej w I Powiatowym Konkursie Recytatorskim „Rola”, który pod koniec kwietnia odbył się w średzkim Ośrodku Kultury. Bartosz Dyrda okazał się najlepszym recytatorem w powiecie, w kategorii szkół podstawowych oraz zdobył Brązową Rolę –  tytuł wśród uczniów szkół podstawowych i średnich.

dp